About / О проекте


The project’s aim is exchanging of teaching experience, the development of international cultural ties, the improvement of the educational process, learning foreign languages.

Project tasks:
1.    To integrate pedagogical experience of twin-cities’ teachers in educational process.
2.    To study and analyse national cultural values through project activities
The project's results are placed on the site's page.

Project description:
The project creates conditions for the development of practical skills of using foreign languages. With the help of concerted activities allows to cover all levels such as pre-school education, primary school and general secondary school.
The project allows teachers to do joint activities with teachers of another state. Helps gain experience and skills, broaden their horizons, to introduce the culture of another people, to learn and analyze different thinking and way of life.

The participants of the project:
Teachers of educational organizations, teachers of pre-school educational institutions, teachers of higher education institutions, methodologists of departments of education of all levels can take part in the project.

The plan for the project
The preparatory stage - 19 January 2016 - Kick-off seminar, which will be disclosed main organizational issues and requirements for project work.
The main stage - from 01 February 2016
to 31 March 2016
- Receive works, review, online voting.
The final stage - from 18 April 2016
to 24 April 2016
- Summarising the outcomes following a vote, final workshop, certificates issued.

Nominations of the project
1. Board game for schoolchildren "Urban trails".
To create a didactic Board game-travel for students "Urban trails" on the basis of historical and cultural advantages of the city (parks, gardens, museums, galleries, monuments, Botanical gardens, libraries, etc).
Requirements:
Didactic game should be original, interesting, well-designed, early never published.
Format:
E-layout of the game which can be printed or the finished game’s photos.

2. Video presentation of teaching experience in the format of the master-class "the Secret of my success".
Master-class is an effective form of professional teaching training, which helps to enhance pedagogical skills to using different technologies and their elements in the educational process. The main thing in the master-class, not to disclose information but to transfer the way of working.
Requirements:
1. Contest materials must be submitted in the form of methodical development of the master-class and video of this master-class
2. The duration of videos should be, in general, not longer than 30 minutes (Video should be includes only the basic features of the master-class).
3. Recommended requirement is to send the text of master class in English and the original language.

3. Video presentation of the educational organization where teacher works "the School is a unique workshop of the future".
Requirements:
1. Authors determine the genre of the media (interview, reportage, video, etc.)
2. The presentation can be used with archival and contemporary photographs, excerpts from newsreels and so on.
3. Video should be submitted in the format of wma, mp4 or avi .
4. Movie length is 5-7 minutes.
5. Creativity (novelty of the idea, originality, flexibility of thinking) of video presentation, informativeness, the completeness of the plot, the emotional mood.

Final provisions
Successful implementation of the project goals will allow to create video of international teaching experience with free access to the materials.

Загрузить PDF

Цель проекта
Обмен педагогическим опытом, развитие культурных международных связей, усовершенствование образовательного процесса, изучение иностранных языков.

Задачи
1.    Интеграция в образовательный процесс педагогического опыта преподавателей школ-побратимов.
2.    Изучение и анализ преподавателями культурных национальных ценностей.

Описание проекта
Проект создаёт условия для развития практических навыков использования иностранных языков, позволяет охватить совместной деятельностью все уровни: дошкольная подготовка, начальная школа, базовая школа, средняя школа.
Даёт возможность преподавателям совершать совместную деятельность с преподавателями другого государства, приобретая опыт и навыки, расширяя кругозор, знакомясь с культурой другого народа, узнавая и анализируя другое мышление и жизненный уклад.

Участники проекта
В проекте могут принимать участие учителя общеобразовательных организаций, воспитатели дошкольных образовательных учреждений, преподаватели высших учебных заведений, методисты отделов образований всех уровней, могут принимать участие коллективы образовательных организаций всех уровней.

План проведения проекта
Подготовительный этап - 19.01.2016 - Установочный семинар, на котором будут раскрыты основные организационные вопросы и требования к проектной работе.
Основной этап -  с 01.02.2016 по 31.03.216 - Прием работ участников проекта, рецензирование, онлайн голосование.
Завершающий этап - с 18.04.2016 по 24.04.2016 - Подведение итогов по результатом открытого голосования, итоговый семинар, выдача сертификатов.

Номинации проекта
1. Настольная игра для школьников «Городские тропы».
Создание настольной дидактической игры-путешествия для школьников «Городские тропы» на основе историко-культурологических достоинств города (парки, скверы, музеи, галереи, памятники, ботанические сады, библиотеки и т.д.).
Требования:
1.    Дидактическая игра должна быть авторской, интересной, хорошо оформленным, ранее нигде не опубликованной.
Формат:
Электронный макет игры, готовый для печати или фотографии готовой игры.

2. Видео-презентация своего педагогического опыта в формате мастер-класса «Секрет моего успеха».
Мастер-класс – это эффективная форма профессионального обучения педагогов в целях повышения педагогического мастерства, в использовании педагогических технологий и их элементов в образовательном процессе. Главное в технологии проведения мастер-класса – не сообщать информацию, а передавать способ работы.
Требования:
1.    Конкурсные материалы должны быть представлены в виде методической разработки мастер-класса и видеозаписи его проведения.
2.    Продолжительность видеозаписи - не более 15 минут (Видео включает только основные моменты мастер-класса).
3.    Рекомендуемым требованием является предоставление текста разработки мастер-класса на английском языке и языке оригинала.

3. Видео-презентация образовательной организации, в которой работает педагог «Школа – уникальная мастерская будущего».Требования:
1.    Авторы работы самостоятельно определяют жанр медиапродукта (интервью, репортаж, видеоклип и т.п.)
2.    В презентации могут использоваться архивные и современные фотографии, отрывки из кинохроники и прочее.
3.    Видео должен быть представлено в формате wma, mp4 или avi .
4.    Длительность видеоролика 5-7 минут.
5.    Креативность (новизна идеи, оригинальность, гибкость мышления) видеоролика, информативность, законченность сюжета, общее эмоциональное настроение.

Заключительные положения
Успешная реализация целей данного проекта позволит создать видеотеку международного педагогического опыта со свободным доступом к материалам.